2013. április 8., hétfő

Demisztifikáció

Mikor annak idején beszabadultam a Ravelry óperenciás tengerébe, az elsők között jött velem szembe a Laminaria, és nemcsak ott, hanem több kötős "kolléganő" blogján-egyebén. Bámulatosnak találtam a mintát, és ebben nem kis része volt a remek fotóknak, amelyek az eredeti mintaoldalt illusztrálják. Valószínűtlenül éterinek és közönséges halandó számára elérhetetlennek tűnt, aztán elkészült ez a fonal (a történeti hűség kedvéért említsük meg, hogy KicsiKató festette a szöszt) , és rövidesen eldőlt, hogy Laminaria akar lenni. Nagy izgalommal fogtam hozzá, és kiderült, hogy bár nem egy kifejezetten tévénézős munka, nem jelent nagyobb kihívást korábbi csipkekendőimnél, leszámítva bizonyos, korábban már részletezett körülményeket...
Az utolsó szakasz már kifejezetten eseménytelen volt. A második mintarésznél még ráhúzhattam volna egy mintaegységet, de kicsit untam már, így áttértem a szélemintára. Így aztán a fonal legvilágosabb végéből jócskán maradt még, és csak 74 gramm fogyott el belőle. Ennek ellenére nem lett kicsi, 80 cm magas, a felső széle 180 cm. 4-es tűvel kötöttem.




16 megjegyzés:

  1. biztos túlzásnak éreznéd, ha azt írnám, nem találom a szavakat, de tényleg. gyönyörű lett, na.

    VálaszTörlés
  2. Vagyok olyan szerencsés, hogy megfoghattam... az ámulatom még mindig tart :)

    VálaszTörlés
  3. Már motringban is nagyon tetszett. Méltó a minta és a fonal egymáshoz, csodás lett!

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos! Még nem mondtam le a Lamiról, de én most úgy pörgök, mint a búgócsiga, nincs türelmem leülni kötni. :( A pulcsimat is már 2 hónapja böködöm napi 1-2 soronként.

    VálaszTörlés
  5. Hát ,én ilyen gyönyörű pókhálós kendőt képtelen lennék alkotni!Le a kalappal!

    VálaszTörlés
  6. Szepseges lett! En mar ketszer belekezdtem..talan harmadszorra elkeszul nalam is,mert mikor ilyen kepeket latok mindig rajovok,h kell nekem :)

    VálaszTörlés
  7. Szepseges lett! En mar ketszer belekezdtem..talan harmadszorra elkeszul nalam is,mert mikor ilyen kepeket latok mindig rajovok,h kell nekem :)

    VálaszTörlés
  8. Ez igen! Az egyik legszebb színű változat, amit láttam! (igaz, az eredeti után. Mert mint írtad, azok a fotók arról a zöldről... sikerkarrierjének a fele:) )
    Ügyes vagy, gratula! Szép hálós lett. Nekem is kéne kötnöm még egyet lyukacsosabban... meghoztad a kedvem...:)

    VálaszTörlés
  9. Erika, ez gyönyörűűűűűű!!!!

    VálaszTörlés
  10. Könnyű annak ilyet kötni, akinek olyan remek segítsége akad Rozi kutya személyében! :-)

    VálaszTörlés
  11. Meseszerűen szép lett ebből a fonalból Erika! :)

    VálaszTörlés
  12. SZépséges, én is beleszerelmesedtem :)

    VálaszTörlés
  13. Annyira, de annyira gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  14. Csak ismételni tudom a többieket: meseszép lett. Csodás!

    VálaszTörlés
  15. Ez egy álom!! Még nem merek belevágni - azaz belekötni, túl nagy falatnak érzem... de nagyon-nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés