2013. április 2., kedd

Csibe ül a...

...lazacos-túrós "virágon", ami előételként funkcionált a tegnapi ebédünknél.



A lazacos receptet a Kávé és csokoládé blogon találtam. Hirtelen ötlettől vezérelve tönkölyös bucikat sütöttem mellé (hol van már húsvét hétfőn friss kenyér, pláne ilyen), ehhez a jól bevált pizzatésztámat módosítottam. Hát nem vagyok egy Limara, de nagyon megfelelt a célnak :)



Ez most így készült:

20 deka finomliszt
10 deka tk tönkölyliszt
1 dl cukros tejben felfuttatott 2 deka élesztő
1 ek olaj
1 kk só
langyos víz szükség szerint
1kk őrölt kömény
apróra vágott medvehagyma és olajbogyó

A hozzávalókat az olajbogyó kivételével) kézi mixer spiráljával összegyúrtam, kicsit dagasztottam, majd kétszer (egyben, majd az olajbogyót belegyúrva 6 cipóra megformázva) kelesztettem. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem, amíg jó nem lett :)

6 megjegyzés:

  1. Ínycsiklandóan néz ki :) ... és a csibe önmagában is nagyon aranyos! :)

    VálaszTörlés
  2. Azt mondta az én "uram", hogy jövő húsvétkor ez az, amit az asztalon szeretne látni. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez a csibe nagyon jó ötlet, ügyes vagy!:)

    VálaszTörlés
  4. mmmm.... nagyon guszták, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm. És persze ez sem az én ötletem, a neten láttam valahol...

    VálaszTörlés
  6. először is: nyamm

    másodszor: nyammiiii

    harmadszor: megy neked a párhuzamos krea- és gasztrobloggerség!!

    VálaszTörlés