2011. január 1., szombat

Alighogy beköszöntött az új év...


 ...máris restanciáim vannak. Adós vagyok ugyanis egy csomó fényképpel, amelyek az ünnepek alatt készültek, de soha nem volt annyi időm, hogy leülhettem volna felpakolászni őket.

***
Itt a mi karácsonyfánk. A díszek az első kereszetszemes munkáim közül valók, nem is rendes hímzővászonra készültek, hanem valami régi szalvétára, vagy négy évvel ezelőtt. De azóta nem is teszek mást a fára, csak az ikeás szalmadíszekkel egészítem ki. És ez a fa is kiköltözik majd a kertbe.


Ezt a párnát a férjemnek készítettem. Köszönet Mankának a mintáért és J.A.-nak a versért ;)





A Szilvesztert nálunk töltő barátosnémat így várták az ajándékai...


...amíg Rozi egy óvatlan pillanatban le nem ette a mézes szíveket az asztalról.

A párna a legutóbbi, csaknem egyéves horgolós periódusom záródarabja, ikeás párnahuzatra varrva...



...és egy ráadás dísz vagy tűpárna vagy ahogy tetszik, a karácsonyi SAL csillagával.



Rénszarvasok Ildikó barátnőm varrta terítőn és "kézzelfoghatóan".


Ezt a hornbookot is ő hímezte Barbi kitjének felhasználásával.


***

És végezetül a kedvenc szilveszteri lencsesalátám, amely az utóbbi pár évben kötelező tartozék:

Hozzávalók 4 személyre

250 g lencse
1 hagyma
1 lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
3-4 szegfűszeg
só-bors
4 ek. borecet
1 babérlevél
200g  sárgarépa
1 narancs
6 ek. olívaolaj

A pár órára beáztatott lencsét az egyik fej hagymával, babérlevéllel és a teatojásba zárt szegfűszeggel, fokhagymával és szemes borssal megfőzzük (én kuktában szoktam), a benne főtteket eltávolítjuk.
A karikára vágott sárgarépát pár kanál vízzel megpároljuk.
A  másik fej (még jobb, ha lila-) hagymát vékonyra szeleteljük, a borecettel és fél kk. sóval összekeverjük.
A narancs levét és lereszelt héját kevés őrölt borssal és az olivaolajjal összerázzuk.
 Mindezeket összeforgatjuk és hidegen, de nem behűtve tálaljuk.



Ezzel kívánok (rendhagyó és haspók módon) minden idevetődőnek boldog új évet!


3 megjegyzés:

  1. Én meg örülhettem mindezen szépségeknek és finomságoknak. Köszönöm. És BÚÉK neked itt is.
    Puszi I.

    VálaszTörlés
  2. Hallo Erika
    Deine Arbeiten sehen wunderschön in der dekoration aus.
    Ich liebe Deinen Herzenbaum ..sehr schön wirken die Herzen dort.
    Hab ein gutes Wochenende.
    ♥ڿڰۣ♥ಌڿڰۣ«ಌ♥ڿڰۣ«ಌ♥ڿڰۣ«ಌ♥
    Herzlichst
    ♥☼♥Barbara♥☼♥

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a karácsonyfád! és mennyi csodás hímzés!!

    VálaszTörlés